Dags för en ny utställning på Konsthallen Hishult. Det är fem år sedan sist.
Fem år går fort.
Utställningen handlar om LIV PEACE och PLEASE.
LIV som innefattar det mesta.
PEACE är en önskan.
PLEASE är en vädjan.
Vackert och sensuellt. Vårt behov av det känslomässigt dekorativa är, inom oss, något ständigt pågående och nödvändigt.
Nödvändigt för att vi skall utvecklas i och med tiden. Och just där passar Eva Bengtssons konst in.
Ett rum och känsla där vi får omslutas av konst och påminnas om LIV, LOVE, PEACE, PLEASE, KEL, ÖMHET, YES, FRIHET, SOL …. och hitta tron och tilliten till framtiden.
Gillar du LIV Peace Please - Eva Bengtsson? - Dela gärna på sociala MEDIA!